Blog
Pekerjaan
Maklum balas
Rujuk kepada kawan

Bahagian Diesel 16V149 Detroit

Cari Bahagian Mengikut Model Enjin
Tutup
Detroit Diesel Series 149 PartsDetroit Diesel Series 149 PartsDetroit Diesel Series 149 Parts

Bahagian untuk Detroit Diesel 16V149

-
Pilih Jenis +
Kami mempunyai stok bahagian Detroit Diesel 16V149, dengan penghantaran cepat. Kami memproses semua pesanan dalam satu hari bekerja dan boleh dihantar ke mana sahaja di dunia. Laman web kami mempunyai salah satu koleksi gambar bahagian Detroit Diesel terbesar, yang bermaksud anda boleh memilih bahagian yang betul pada kali pertama, tanpa ralat. Sekiranya anda memerlukan pertolongan, pakar Diesel kami yang sedia menunggu boleh menghubungi anda di talian 888-433-4735.

Piston dan Rod Penyambung pada Detroit 16V149

(1) Tiriskan sistem penyejukan. (2) Tiriskan minyak. (3) Tanggalkan kuali minyak bawah dan penutup lubang tangan pada kuali minyak atas. (4) Tanggalkan pam minyak dan paip masuk dan keluar jika perlu. (5) Tanggalkan kepala silinder. (6) Keluarkan simpanan karbon dari permukaan dalaman bahagian atas selinder silinder. (7) Tanggalkan penutup galas dan shell galas bawah dari batang penghubung. Kemudian tekan unit omboh dan batang keluar melalui bahagian atas blok silinder. Piston tidak dapat dikeluarkan dari bahagian bawah blok silinder.

Pasang Pam Air Mentah Detroit 16V149

Ganti meterai terlebih dahulu, dengan melakukan perkara berikut:

(1) Jika dilepaskan, letakkan gasket dan tempat duduk rapat di atas poros dan tekan ke dalam rongga meterai. (2) Pasang pelekat meterai karbon dan pegas pada kedudukannya yang tepat, dan geserkannya ke atas poros dan ke tempat duduk meterai. (3) Kompres bilah pendesak untuk membersihkan cam ofset, dan tekan pendesak ke poros splined. (4) Pasang spline plug. (5) Putar pendesak beberapa putaran ke arah operasi normalnya untuk meletakkan pisau dengan betul. (6) Gunakan gasket baru, pasang penutup pada perumahan.

Pasang perumahan galas pam seperti berikut (Jenis Jabsco)
(1) Lap dengan perlahan diameter luar segel minyak baru dengan minyak enjin bersih. (2) Dari hujung pemacu perumahan galas, tekan segel minyak baru ke lubang penutup. Bibir meterai mesti menunjuk ke arah hujung perumahan. (3) Dengan tekanan diterapkan pada balapan bantalan dalam, tekan bantalan ke poros. (4) Dengan tekanan yang diterapkan pada balapan luar bantalan luar, pasang bantalan dan poros subassemble ke perumahan bantalan. (5) Pasang cincin penahan bantalan di perumahan galas, pastikan cincin dipasang dengan selamat di alur cincin. (6) Masukkan kunci woodruff ke dalam alur pada hujung poros. (7) Ketuk perlahan gear penggerak ke batang dengan palu plastik kecil. (8) Pasang mesin basuh rata, kunci mesin basuh dan tutup penahan ke poros. (9) Pegang poros dengan kunci pas pada flat poros di ujung pendesak, dan mur penahan tork hingga 33-41 N m atau 24-30 lb kaki. (10) Pasang gasket bebibir penyesuai baru atau meterai cincin o. Pasang pam selamat ke penyesuai dengan enam skru 3/8, mesin basuh rata dan mesin basuh kunci. Tork hingga 18-20 N m atau 13-15 lb kaki. (11) Dengan menggunakan gasket baru, pasangkan penyesuai masuk dan keluar pam air mentah.

Dapatkan meterai minyak dan galas baru. Jangan gunakan semula cap minyak atau galas.

(1) Pasang segel minyak ke dalam penutup galas dari hujung pemacu perumahan dengan bibir mengarah ke galas. Gunakan minyak enjin untuk memudahkan pemasangan. (2) Pasang galas ke poros dengan menekan pada bahagian dalam galas. (3) Pasang poros dan unit bantalan ke dalam perumahan galas dengan menekan pada bahagian luar galas. (4) Pasang gelang snap ke dalam alur perumahan galas untuk mengunci galas di tempatnya. (5) Pasang segel galas luar dengan spring tegangan di bahagian luar rongga perumahan galas. (6) Pasang kunci kayu, gandingan, gear dan mur. (7) Pasang perumahan galas ke bebibir penyesuai. Pastikan o-ring berada di kedudukan yang betul. (8) Pasang bolt dan ketatkan hingga 40.7 - 46.1 N m atau 30-34 lb ft.

Bagi mereka yang mempunyai gangsa, pasangkan pam air mentah seperti berikut:

(1) Pasang pelat aus di perumahan pam, dengan lubang penempatan pada pelat di atas dowel di perumahan. (2) Letakkan cam di perumahan sehingga ujung cam rata dengan ujung perumahan, dan pasang baut. (3) Sokong hujung poros yang disambungkan pada bongkah kayu di atas katil penekan arbor. (4) Mulailah galas lurus pada poros dan gunakan selubung antara ram tekan dan balapan dalaman galas, tekan galas dengan ketat ke bahu pada poros. (5) Pasang penutup galas di perumahan dengan bibir menghadap ke arah galas. (6) Letakkan slinger pada kedudukannya dan tekan poros dan bantalan ke lubang arah di perumahan. (7) Pasang penahan bantalan di alur di perumahan. (8) Pasang kunci woodruff di poros dan mulailah gear lurus pada poros di atas kunci. (9) Letakkan perumahan di penekan arbor, dengan ujung poros yang disambungkan disokong pada bongkah kayu, dan tekan gear dengan ketat ke bahu pada poros. (10) Pasangkan roda gigi dengan rongga yang dilengkapi rahang lembut. Jangan melebihi tork yang ditentukan. Poros akan patah dan merosakkan pam. (11) Pasang mesin basuh kunci dan mur penahan. Putar mur hingga 34-41 N m atau 25-30 lb kaki. (12) Sejajarkan tanda pada perumahan dan penyesuai, dan pasang enam pencuci kunci dan baut.

Bongkar Blower Detroit 16V149

(1) Pada mesin 12V, lepaskan sembilan baut 3/8 in, satu mur, mesin cuci kunci, dan mesin cuci polos yang menahan unit penggerak gabenor ke blower depan. (2) Tanggalkan unit pemacu gabenor dan gasket. (3) Letakkan kain bersih di antara rotor, dan lepaskan kacang penahan dan spacer 1 5/16 in. -8 dari rotor heliks tangan kanan. (4) Lepaskan baut sepuluh, 3/8 inci - 16 x 3,25, pencuci kunci, dan mesin cuci polos yang menahan setiap penutup pelat hujung blower ke belakang blower depan dan depan dan belakang blower belakang. (5) Tanggalkan penutup plat gas dan penutup gas. (6) Tanggalkan tiga baut pengunci diri 7/16 di -20 x .88 yang menahan setiap hub gandingan pemacu blower ke gear masa heliks kanan setiap blower. (7) Tanggalkan unit hub dan plat spring. (8) Tanggalkan tiga baut pengunci diri 7/16 in-20 x .88 yang menahan hub gandingan pemacu blower ke depan blower belakang. (9) Tanggalkan unit hub dan plat spring. (10) Letakkan kain bersih di antara rotor, dan bengkokkan tang mesin basuh kunci ke belakang. (11) Tanggalkan mur penahan 1-5 / 16 in-18 dan mesin cuci kunci yang menahan hub gandingan blower ke depan rotor heliks tangan kanan pada blower belakang. Letakkan kain bersih di antara pemutar semasa melepaskan hab. (12) Dengan menggunakan penarik J 22706-1, lepaskan hub gandingan pemacu blower dari poros pemutar heliks tangan kanan depan blower belakang.

Selesaikan proses pembongkaran seperti berikut:
(1) Letakkan kain bersih di antara pemutar. Bengkokkan tang setiap mesin basuh kunci terbuka, dan lepaskan mur penahan 1 5 / 16in-18 yang menahan gear pemasa ke batang rotor. Padankan komponen peniup untuk membantu dalam pemasangan semula. (2) Tanggalkan mur penahan 1 5 / 16in-18 dari hujung depan unit pemutar tangan kiri. (3) Tanggalkan bolt pengunci diri yang menahan penahan galas poros rotos ke plat hujung blower depan. (4) Tanggalkan penahan dan spacer galas luar. (5) Tanggalkan plat hujung depan blower. Ketuk plat hujung dengan tukul plastik untuk melonggarkannya dari perumahan.

Perlumbaan dalaman galas roller akan tetap berada di batang rotor. Jenis bibir penutup blower akan rosak semasa dikeluarkan dan tidak dapat digunakan kembali.

(6) Tanggalkan gear pemasa. Kedua-duanya mesti ditarik pada masa yang sama. Keluarkan skru tengah kedua penarik dan letakkan bebibir pada permukaan roda gigi, sejajarkan lubang bebibir dengan lubang yang diketuk pada roda gigi. Pasang penarik ke roda gigi dengan enam bolt 7/16 in-20 x 1.5 in, tiga pada setiap gear. Dengan kain bersih yang diletakkan di antara rotor untuk mencegah putaran, putar kedua skru penarik serentak searah jarum jam, dan tarik gear dari batang rotor. (7) Tanggalkan pelek dari batang roto, dan perhatikan jumlah dan ketebalan pelekap pada setiap batang rotor untuk memastikan penggantian yang sama ketika memasang blower. (8) Tanggalkan tiga baut pengunci diri yang menahan setiap reainter galas aci rotor ke plat hujung blower. (9) Tanggalkan penahan. (10) Tanggalkan rotor dari pelat hujung belakang dan perumahan blower seperti berikut: Pasang dua baut penahan sementara melalui plat hujung blower belakang. Keluarkan skru tengah penarik cukup jauh untuk membolehkan bebibir penarik meletakkan rata pada permukaan pelat hujung belakang. Sejajarkan lubang bebibir penarik dengan lubang yang diketuk di plat hujung. Pastikan bolt 5/16 diikat sepenuhnya ke dalam lubang yang ditoreh di plat hujung. Ini akan memberikan penambat maksimum untuk penarik. Pasang penarik ke pelat akhir dengan bolt 6 / 16in - 18 x 1.25. Putar skru penarik mengikut arah pusingan jam untuk menolak rotor blower keluar dari plat hujung belakang. Tolak pemutar bersama. Tanggalkan baut yang menahan plat hujung belakang ke perumahan dan lepaskan plat hujung belakang. Mungkin perlu mengetuk plat hujung dengan ringan menggunakan tukul plastik. (11) Tanggalkan galas dan penutup dari aci rotor blower dan plat akhir.

Basuh komponen dalam minyak dan keringkan dengan udara termampat.

Periksa galas bebola untuk pitting atau kakisan. Periksa rotor untuk burr, dan pemarkahan. Periksa serakan poros pemutar untuk dipakai. Periksa bahagian dalam perumahan blower untuk lubang atau pemarkahan. Periksa plat hujung perumahan blower untuk rata atau burr.

Termostat Detroit 16V149

Enam termostat jenis penyekat mengawal suhu penyejuk secara automatik. Beberapa enjin output tinggi mungkin dilengkapi dengan sistem ILCC yang mempunyai unit termostat dan plat terpakai yang terletak di tebing kiri mesin. Pemasangan ini mengawal aliran penyejuk ke intercooler. Injap termostat ditutup ketika sejuk, dan terbuka apabila terlalu panas. Apabila injap termostat tetap tertutup, aliran penyejuk melalui radiator atau penukar haba disekat. Apabila injap termostat terbuka, mereka membenarkan beberapa penyejuk mengalir ke radiator dan litar pintas. Semasa pemanasan enjin, semua penyejuk enjin mengalir melalui litar pintas. Semasa termostat dibuka, peningkatan jumlah penyejuk ke radiator dan aliran pintasan dikurangkan. Pada suhu kira-kira 9.6 - 11.2 darjah C, atau 17 hingga 20 darjah F. di atas suhu pembukaan termostat, pintasan disekat sepenuhnya dan jumlah aliran penyejuk diarahkan ke radiator. Termostat siri 149 tidak dibuang kerana sistem penyejukan pemanasan yang cepat.

Litar pintas menyediakan laluan untuk peredaran penyejuk sebelum termostat dibuka. Penyejuk dari bahagian atas enjin mengalir ke pam air tanpa melewati radiator atau penukar haba yang lain. Aliran penyejuk bypass ini membolehkan mesin memanaskan hingga suhu operasi sambil mengelakkan titik panas yang mungkin merosakkan mesin semasa operasi. Jangan beroperasi dan mesin tanpa termostat, kerana ini boleh menyebabkan pemeluwapan air boleh bercampur dengan minyak pelincir dan membentuk asid dan enapcemar yang mengakis. Ini akan menyekat aliran minyak dan mempercepat kehausan enjin. Ia juga boleh menyebabkan pemalasan yang lebih kasar dan asap putih meningkat.

Bilakah Mengganti Termostat pada Enjin 16V149

Pertama, toskan sistem penyejukan, lepaskan termostat, dan bersihkan. Sekiranya bahagiannya sudah usang atau kotor, atau penutup penutup nampaknya rosak, kemudian ganti. Sentiasa letakkan meterai baru semasa mengganti.

+
URL Copied Send Quote